میز کانتر اداری در واقع همان میز های پذیرش و پیشخوان می باشند که می توان از آن ها در ادارات ، بانک ها ، مطب ها ، بیمارستان ها و … استفاده کرد. طراحی و ساخت کانتر اداری باید به نحوی صورت گیرد که تعامل و ارتباط بین کارکنان و مراجعین را بهبود بخشد. علاوه بر این ، به سبب اینکه کارکنان مدت زمانی طولانی را در پشت این کانتر و میز ها می گذرانند ، باید طراحی آن به نحوی باشد تا از نظر سلامت جسمی باعث درد و ناراحتی آنان نشود و همچنین با توجه به نیاز های کارکنان آن شرکت ، اداره یا … ساخته شود. ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا امروز قصد داریم تا در این مقاله به معرفی انواع مختلف کانتر از قبیل میز کانتر ، میز پیشخوان بانکی ، کانتر نمایشگاهی و دیگر مدل های آن بپردازیم. امید است تا این مقاله مورد توجه شما همراهان گرامی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : مبل اداری

 

 

  

کاربرد میز کانتر

از میز کانتر می توان برای اهداف گوناگونی استفاده کرد. این میز ها عموما نیاز به فضای زیادی ندارند و جابجایی و حمل آن ها نیز راحت است. همچنین از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند. از عمده موارد استفاده از میز کانتر می توان به کانتر برای تست محصولات ، میز کانتر تبلیغاتی ، میز کانتر منشی ، میز کانتر فرودگاهی ، میز پیشخوان بانکی و کانتر نمایشگاهی اشاره کرد.

میز کانتر یا همان پیشخوان معمولا با ظرفیت یک الی دو نفر که در پشت آن قرار بگیرند ، وزن سبک ، قابل حمل و در بعضی موارد دارای قفسه برای قرار دادن بروشور یا پرونده و نمونه محصولات ساخته می شوند.

بیشتر بخوانید : صندلی اداری

جنس میز کانتر

میز های کانتر اغلب از تخته های ام دی اف و با روکش های PVC ساخته می شوند و میتوان تصاویر ، طرح های تبلیغاتی ، لوگو و مواردی از این دست را با کیفیتی بالا بر روی سطح آن چاپ کرد.

بیشتر بخوانید : میز اداری

از دلایل استفاده از ام دی اف برای ساخت کانتر اداری می توان به سبک بودن آن و در عین حال مقاومت بالای ام دی اف اشاره کرد.البته  علاوه بر مقاومت و تحمل در برابر فشار و قفسه بندی به منظور نظم بیشتر هنگام نگهداری بروشور و نمونه محصولات ، قابلیت جمع شدن نیز دارند. این نوع از میز های کانتر را می توان با رو کش های گلاسه و ترکیب با فلز به شکل امروزی تر و مدرن در آورد که این مدل طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید : میز مدیریت

 

میز پذیرش

میز پذیرش VIP همانگونه که از نامش پیداست در مکان هایی استفاده می شود که دارای مشتریانی ویژه و خاص مبلمان اداری می باشد. برای طراحی میز های پذیرش VIP در شرکت های بزرگی همچون وزات خانه ها ، شرکت های نفتی ، موسسات مالی و اعتباری ، ادارات و شرکت های خصوصی و… به این جهت که اغلب برای قسمت ورودی شرکت مورد استفاده قرار می گیرند باید به نحوی طراحی شوند که دارای ویژگی های زیر باشند :

تنوع در رنگ بندی و استفاده از رنگ های خاص

استفاده و به کار گیر از المان های خاص ( بیان کننده مشخصات شرکت یا سازمان )

شکوه ، بزرگی و زیبایی در طراحی

نمایش بزرگی و قدرت نمایی شرکت

نور پردازی ویژه و مناسب

در نظر گیری فضای مناسب برای کار پرسنل اداری

میز کانتر پذیرش و میز کانتر منشی

از میز های کانتر پذیرش و میز کانتر منشی بیشتر در فضاهای داخلی اداری استفاده می شود که در آن باید المان های ویژه ای را مد نظر قرار داد.

به طور مثال برای ساخت یک میز پذیرش ورودی در اداره ای کوچک مانند یک دفتر مهندسی باید نکات زیر رعایت شود:

رنگ بندی متناسب با محیط و فضای کاری

در نظر گرفتن محل مراجعه اولیه افراد

لوگوی شرکت که نماد شناسایی آن می باشد ( به شیوه  CNC یا سندبلاست و … )

فضای کوچک انتظار برای چند دقیقه

در نظر گرفتن پوسچر ( وضعیت بدن ) کاری کارمندان شرکت

بیشتر بخوانید : میز کارمندی

میز پذیرش مطب و بیمارستان

کانتر مراکز درمانی و پزشکی امروزه به گونه ای طراحی و ساخته می شوند تا علاوه بر سهولت رسیدگی به امور بیماران و زیبایی ، دارای مکانی برای قرار گیری و نگهداری از پرونده ها ، اسناد پزشکی و علاوه بر آن رایانه باشد. در گذشته این نوع کانتر ها به شکلی ساخته می شد که تنها مناسب ارتباط با بیماران بود و مکانی برای قرار گرفتن مدارک پزشکی در آن وجود نداشت و در صورت عدم دقت و غفلت کارمندان امکان به سرقت رفتن چنین مدارکی وجود داشت.

بیشتر بخوانید : میز کنفرانس

برخی از ویژگی های میز پذیرش مراکز درمانی و بیمارستان ها به شرح زیر می باشد :

طراحی ، تولید و اجرای سفارشی

رنگ بندی متنوع و خاص متناسب با هر بخش ( به طور مثال برای بخش کودکان برای رنگ بندی کانتر پرستاران از رنگ های شاد و همچنین طراحی منحصر به فردی استفاده می شود )

بر طرف کردن برخی از نیاز های پرستاران و پزشکان ( مکانی برای بایگانی پرونده بیماران بستری )

بیشتر بخوانید : میز کارگروهی

محیطی امن و همچنین نظارت کامل بر تمامی قسمت های بخش

طراحی ویژه و اختصاصی میز پذیرش اورژانس در بخش میانی سالن

ایجاد فضایی مناسب برای پذیرایی از پزشکان بخش

امکان طراحی و ساخت میز پذیرش اداری طبق درخواست گروه های فنی مطب یا بیمارستان

میز پذیرش صرافی

میز های پذیرش صرافی به دلیل اهمیت مکان ، دارای ویژگی های خاص نیز می باشد و باید تمامی استاندارد های ایمنی در آن رعایت شود. بر خی از این ویژگی های عبارت اند از :

این کانتر متناسب با فضای کاری مشتری و طبق سلیقه او ساخته می شود

ارتفاع استاندارد و کاملا پوشیده

پشت نمایی چوبی دکوراتیو و ورق های فولادی

شیشه های ضد گلوله

نمایش مبلغ بر روی تابلو

اتصالات درگاه های ارتباطی

در میز پذیرش اداری سفارشی دقیقا آن چیزی که در ذهن مشتریست و مشاوره‎ای که توسط کارشناسان ارائه می‎گردد بعد از طراحی و اعمال تغییرات توسط تیم فنی کارخانه اجرا می‎گردد.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری ام دی اف

کانتر نمایشگاهی

در نمایشگاه ها اکثر غرفه ها به صورت موقتی طراحی ، تولید و اجرا می شوند. در این غرفه ها با قرار دادن یک میز پیشخوان میتوان پاسخگویی به نیاز های مشتریان را بهبود بخشید و همچنین سبب سهولت در ارتباط بین کارکنان و مشتری می شود. این میز ها با قابلیت جا به جایی خود به شرکت ها کمک زیادی می کنند ، زیرا شرکت ها می توانند به هر طریقی که می خواهند آن را قرار دهند. تمامی مشتریان می توانند با قرار گرفتن در پشت میز کانتر ، در خواست خود را به راحتی به کارمندان شرکت ابلاغ کنند. علاوه بر این ، این میز ها مجهز به مکانی برای قرار گیری برخی لوازم می باشند که در فضاهای کوچک غرفه نمایشگاهی یک امتیاز به حساب می آید.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری شیشه ای

میز کانتر شرکتی

میز کانتر همان گونه که در بیمارستان ها و نمایشگاه ها کربرد دارد ، می تواند در شرکت های تجاری بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این گونه شرکت ها به دلیل اینکه مراجعه ارباب رجوع ، همکاران تجاری و مشتریان در آن زیاد است ، باید یک قسمت برای پذیرش این افراد تعیین شود. در این قسمت نوبت دهی و ساعات پذیرش، نگهداری پرنده و اسناد مهم شرکت و… انجام می شود. همچنین قرار گیری میز کانتر پذیرش در این قسمت باعث زیبایی بخشیدن به فضای اداری نیز می شوند.

کانتر بانکی

یکی از وسایل مهم و ضروری در تمامی بانک ها و پست بانک ها ، میز کانتر یا میز پیشخوان بانکی است. وجود میز کانتر در این مکان ها علاوه بر ضرورت در قسمت پذیرش و ارتباط با ارباب رجوع ، باعث زیبایی فضای اداری نیز می شود. این نوع از میز کانتر به صورت مستطیل و کشیده است. البته در برخی موارد آن را به صورت هلالی نیز طراحی می کنند. نکته مهم و دیگر که در رابطه با میز پیشخوان بانکی وجود دارد ، این است که باید ارتفاع آن به گونه ای باشد تا ارباب رجوع هنگام نشستن در پشت آن بتواند با خیالی آسوده و به راحتی با متصدی و کارمند بانک در ارتباط باشد و کارهای بانکی خود را انجام دهد. برای این منظور ارتفاع استاندارد برای کانتر های بانکی 75 سانتی متر می باشد. این ارتفاع سبب می شود تا ارتباط رو در رو بین مشتری و کارمند بانک صورت پذیرد و همچنین اطمینان خاطر بیشتری را به مشتری القا می نماید. این ارتفاع در گذشته حدود 150 سانتی میتر بود و به همین خاطر مشتری در تمام مدت مجبور به ایستادن بود و نمی توانست به راحتی با کارمند ارتباط بر قرار نماید.

بیشتر بخوانید : میز کانتر بانکی

البته لازم به ذکر است که سیاست برخی از بانک ها بر این است که به جهت سرعت بخشیدن به انجام امور بانکی از کانتر های ایستاده استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری آلومینیومی

اهمیت کانتر بانکی

کانتر بانکی باعث ایجاد نظم در اداره و شرکت می شود. این نوع از میز پذیرش به دو قسمت تقسیم می شود. در یک سمت آن پرسنل و کارمندان که باید با مشتریان و ارباب رجوع ارتباط برقرار نمایند ، قرار می گیرند. و در سمت دیگر آن مشتری قرار خواهد گرفت. میز کانتر به شکلی طراحی و ساخته می شود که در هر یک از قسمت های آن امکان قرار دادن سیستم رایانه برای هر یک از پرسنل فراهم باشد. در برخی موارد نیز بالای کانتر پوشانده می شود. این کار به دلیل سهولت و سرعت در انجام امور مشتریان صورت می گیرد، به شکلی که مانع از این می شود که مشتریان در کار کارمندان سرک شکیده و در نتیجه باعث جلوگیری از هرج و مرج و بی نظمی شود.

بیشتر بخوانید : کمد اداری

کاربرد کانتر بانکی

میز کانتر اداری علاوه بر اینکه در بانک ها و پست بانک ها کاربرد فراوانی دارند ، در سایر سازمان ها و ادارات نیز به همان شکل و ظاهر بانک مورد استفاده قرار می گیرند. این سازمانها و ادارات عبارت اند از :

کلینیک ها و مراکز بهداشتی درمانی

نمایشگاه ها ( میز کانتر نمایشگاهی )

شرکت های تجاری و بازرگانی بزرگ

دفاتر آژانس هواپیمایی

مشاهده وبسایت مبلمان اداری آدینا