طراحی فضای اداری با بودجه محدود

طراحی فضای اداری با بودجه محدود عنوان مقاله امروز ما در تیم تحریریه مجموعه مبلمان اداری یکتا می‌باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با نکاتی برای خرید مبلمان اداری به‌صرفه شما را راهنمایی کنیم. باتوجه‌به بحران‌های اقتصادی، شاید اختصاص بودجه‌های هنگفت به طراحی داخلی فضای اداری برای بسیاری از کسب ‌و کارها، کمی غیرممکن و غیرمنطقی به نظر می‌آید و به همین دلیل، به فکر تغییر و بهبود دیزاین داخلی خود نباشند. باتوجه‌به اهمیت زیاد و غیرقابل انکار تأثیرات مثبت دکوراسیون داخلی بر میزان فروش کسب‌وکارهای متفاوت، افزایش راندمان کارکنان و جذب کارمندان شایسته، باید به فکر راه‌حلی بود که بتوان حتی با هزینه کم، به یک طراحی عالی و با کارایی بالا رسید. به همین دلیل در ادامه، راهکارهایی برای طراحی فضای اداری با بودجه محدود را به شما ارائه می‌کنیم.

  

هدف خود را مشخص کنید

فرقی ندارد که برای شرکت تازه تأسیس خود نیاز به طراحی داخلی دارید، یا به فکر بازطراحی و تغییر محیط اداری قبلی خود هستید. باید در مرحله اول هدف خود را از طراحی جدید دقیقاً مشخص کنید.

کارشناسان ما سؤالات زیر را در رابطه با تجهیز مبلمان اداری بسیار کلیدی دانستند. پاسخ دادن به سوالات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا هدفتان را واضح و شفاف کنید:

  • اولویت اصلی شما کدام است؟ راحتی کارمندان، جلب توجه سرمایه‌گذاران، جذب مشتریان یا افزایش تعاملات و ارتباط کارکنان؟
  • طراحی و اجرای دکوراسیون اداری فعلی شما دارای چه ایرادات مشکلاتی است؟
  • نظر پرسنل فعلی شما در مورد فضای فعلی شرکت شما چیست؟

هرچقدر که اهداف شما دقیق‌تر و جزئی‌تر تعریف شوند، نیاز شما به آزمون و خطا کمتر خواهد شد و در نتیجه می‌توانید به طراحی فضای اداری با بودجه محدود بیشتر امیدوار باشید.

در رابطه با مبلمان اداری با کارمندان‌ و همکاران مشورت کنید

حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید که طراحی دکوراسیون اداری به تمامی کارکنان شرکت یا سازمان شما ارتباط مستقیم دارد. پس سعی کنید قبل از شروع کار، طی جلسات گروهی کوتاه، با تمامی افراد مشارکت و تعامل داشته باشید و اجازه دهید بدون هیچ نگرانی، انتقاد کرده و از مشکلات، معضلات، ایده‌ها و حتی آرزوهای خود بگویند.

برگزاری طوفان فکری در مورد دیزاین جدید، هم می‌تواند شما را با ایده‌های بکری روبه‌رو کند. همین‌طور این مشورت‌ها باعث ایجاد حس خوب در میان پرسنل و در نتیجه کار مفید بهتر و بیشتر می‌شود.

حتماً نکات مطرح‌شده در این جلسات را یادداشت کنید. همچنین فهرستی از تجهیزات و اکسسوری اداری ضروری و موردنیاز افراد را از میان صحبت‌های آنها تهیه کنید چرا که اصلی‌ترین خروجی این جلسات هستند.

بودجه قطعی را تعیین کنید

حالا که دامنه تغییرات و خواسته‌های مجموعه شما مشخص شده بهتر است از عدد رقم صحبت کنیم. حالا که اهداف، مشکلات، نیازمندی‌ها و ایده‌های ضروری و لازم به اجرا را به طور دقیق مشخص کردید، نوبت آن می‌رسد که بودجه‌تان را دقیقاً تعیین کنید. این کار برای طراحی فضای اداری با بودجه محدود بسیار مهم و حیاتی است. چون باعث می‌شود با یک دید منطقی پروژه را آغاز کنید و همین‌طور منجر به اولویت‌بندی، دقت بیشتر در انتخاب و حذف خرج‌های اضافه نیز خواهد شد.

ایده‌های انتزاعی را به تصاویر واقعی تبدیل کنید

ایده‌های مطرح شده در مجموعه شما در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری بسیار مهم‌اند، همین ایده‌ها هستند که به نحوی نقطه پرتاب شما روبه‌جلو می‌باشند. هرچند ایده‌ها انتزاعی بوده و تصور آن‌ها سخت است اما سعی کنید آن‌ها را به تصویر بکشید. مجموعه مبلمان اداری یکتا سال‌های زیادی است که در این عرصه مشغول به فعالیت است؛ طراحی یکی از وظایف یک شرکت مبلمان اداری است. با پیشرفت تکنولوژی نرم‌افزارهای بسیار زیادی در حوزه ی طراحی داخلی به وجود آمده‌اند. افتخار همکاری با بهترین تیم‌های طراحی در مجموعه مبلمان اداری یکتا را در طی این چند سال داشته‌ایم و با طراحی‌های خاص و ارائه بهترین مدل‌های دکوراسیون اداری سعی داریم تا رضایت مشتریان خود را در تمام جهات حفظ کنیم.

خلاقیت به خرج دهید

همین مشورت‌ها باعث ایجاد یک ایده ناب و خوب می‌شود که کل مجموعه از آن حمایت می‌کند. فضاهای اداری به طور معمول یک تم ثابت دارند و به مرور زمان ممکن است باعث خستگی و ایجاد حس یکنواختی شود. چاره چیست؟ امروزه شرکت‌های استارتاپی بسیار زیادی در حال طی‌کردن مسیر پیشرفت و موفقیت خود هستند، مجموعه‌های قدیمی شاید درجا می‌زنند و رقبای تازه در حال عبور از کنار آن‌ها می‌باشند. در محیط کار خود خلاقیت به خرج دهید! این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائل در پیشرفت مجموعه شما می‌باشد. استفاده از مبلمان اداری مناسب و دکوراسیون اداری خلاقانه این احساس خلاقیت را منتقل می‌کند و با اجرای یک سبک خلاقانه بازدهی مجموعه خود را بالاتر می‌برید.

پالت رنگی را انتخاب کنید

مرحله ی بعد، انتخاب رنگ است. یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند، انتخاب رنگ موقع خرید مبلمان اداری است. درحالی‌که گزینه درست، تصمیم‌گیری برای رنگ پیش از اقدام به طراحی و به عنوان مثال خرید میز اداری و سایر تجهیزات اداری است. اما این کار چه تأثیری در طراحی فضای اداری با بودجه محدود دارد؟

در جواب به این سؤال باید گفت که وقتی در ابتدا، رنگ‌های اصلی و فرعی دکوراسیون را انتخاب کنید، می‌توانید طبق برنامه و اصول خریدهای خود را انجام بدهید. پس دچار انتخاب اشتباه نمی‌شوید و خرج اضافی برای خودتان درست نمی‌کنید.

 

به طور ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم که بهترین انتخاب برای رنگ دیوارها، سقف، کف و پارتیشن اداری رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری هستند. این رنگ‌ها در طولانی‌ مدت منجر به خستگی و آشفتگی روحی نیز نمی‌شوند و احساس راحتی و حرفه‌ای بودن را به بیننده القا می‌کنند. پس بهتر است برای رنگ‌آمیزی سطوح بزرگ از این خانواده‌های رنگی استفاده کنیم.

به عنوان رنگ اصلی هم بهتر است از رنگ غالب در لوگو و هویت بصری شرکت خودتان استفاده کنید. برای رنگ فرعی هم می‌توانید از رنگ‌های مکمل یا متضاد رنگ اصلی استفاده کنید تا به محیط اداری، رگه‌هایی از سرزندگی و انرژی اضافه کنید.

انتخاب رنگ‌ها یکی از مسائل کاملاً تخصصی است که در بالا توضیحات پایه‌ای را به شما ارائه کردیم. انتخاب رنگ بهتر است توسط کارشناس صورت گیرد و در نهایت با سلیقه کارفرما یک پالت رنگی برای طراحی فضای اداری خود انتخاب کنید.

بهتر است از متخصصین مشورت بگیرید

ممکن است شما این کار را مخالف با طراحی فضای اداری با بودجه محدود و به‌نوعی آن را از هزینه‌های اضافی بدانید. اما در این مورد به سال‌ها تجربه ما اعتماد داشته باشید. همراهی یک فرد یا تیم متخصص در این پروژه می‌‌تواند برای شما منافع بسیار زیادی داشته باشد و هزینه‌‌های اضافی شما را به وضوح کاهش دهد. بدون یک مشاور، مجبورید از شنیده‌های غیرمستند استفاده کنید. با شیوه آزمون و خطا جلو بروید، در این صورت احتمال اشتباه و به بن‌بست خوردن برای شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

جزئیات را از یاد نبرید

توجه کنید که به هیچ عنوان طراحی فضای اداری با بودجه محدود به معنای قربانی کردن جزئیات نیست. حواستان به این نکته باشد که شاید خیلی از نیازمندی‌ها و اولویت‌ها از چشم شما پنهان باشند. برای مثال، هر فضای اداری نیاز به یک یا چند اتاق مخصوص جلسه دارد. به‌خصوص در محیط‌های کاری استارتاپی که بخش زیادی از وقت کارمندان به گفتگو و جلسه با یکدیگر می‌گذرد. 

تأمین هزینه‌های تغییر دکوراسیون اداری

این مسئله‌ای که در این بخش مطرح می‌شود ممکن است دغدغه بسیاری از مخاطبان باشد. شاید خیلی از شرکت‌ها مثل شما به فکر باز طراحی یا تغییر دکوراسیون اداری خود افتاده باشند. 

برای مطالعه ادامه این مطلب روی لینک زیرکلیک کنید

طراحی فضای اداری با بوجه محدود