کاهش کمر درد با صندلی اداری مناسب

صندلی اداری مناسب چیست؟

صندلی اداری را مناسب می گوییم که در وهله اول با کار شما و در وهله دوم با فیزیک شما سازگاری داشته باشد. تناسب صندلی و سازگاری یک صندلی به این معناست که از صندلی اُپن یا آزمایشگاهی پشت میز های اداری استفاده نشود. ما در مجموعه مبلمان اداری یکتا با ارائه بالاترین کیفیت ممن به همراه کارت گارانتی سعی داریم تا تفاوت خود را با سایرین به شما نشان دهیم.

  انواع صندلی اداری ، در  محیط اداری

صندلی های اداری انواع متفاوتی دارند؛ صندلی مدیریتی ، صندلی کارمندی ، صندلی کلاسیک ، صندلی آموزشی ، صندلی  انتظار و صندلی کنفرانس که همه اینها دارای تنوع مدل های بسیار زیادی می باشند. استفاده از هر نوع در جای خود بیشترین میزان بازدهی را و کمترین میزان آسیب دیدگی را برای کاربرش رقم می زند؛ در غیر اینصورت، نه تنها عمر محصول کاهش می‌یابد و خیلی زود مجبور به تعمیر صندلی خواهید شد، بلکه مشکلات جسمی نظیر کمردرد نیز در کمین شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید : نکاتی در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری مدرن

وزن و قد شما صندلی شما را تعیین میکند!

نکته‌ی دیگری که حائز اهمیت است، تناسب صندلی با فیزیک کاربر است. اگر صندلی ابعاد ثابتی داشته باشد، طبیعی است که احتمال مناسب و ارگونومی بودن آن بسیار پایین است. زیرا هر فردی دارای فیزیک مخصوص به خود است و یک صندلی با ابعاد ثابت نمی‌تواند همزمان برای افراد بلندقد، کوتاه‌قد، لاغراندام و سنگین‌وزن مناسب باشد. در صورت عدم تناسب صندلی با فیزیک فرد، خستگی زودرس هنگام نشستن طولانی و به دنبال آن عوارضی همچون کمردرد بروز پیدا می‌کنند.

اهمیت استاندارد بودن مبلمان اداری

خوشبختانه اهمیت استفاده از مبلمان اداری استاندارد در محیط های کاری چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته است چرا که خستگی روزانه و عوارض بلند مدت استفاده از مبلمان غیر استاندارد از یکسو سلامتی پرسنل را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر از بهره وری و کیفیت کار آنها می کاهد. بنابراین لازم است مدیران و صاحبان کسب و کارها به طور خلاصه با ویژگی های مبلمان اداری به ویژه انواع میز اداری  و صندلی اداری آشنا باشند تا بتوانند انتخاب صحیحی متناسب با شرایط و اقتضائات محیط کاری خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری با روکش چرمی بهتر است یا پارچه‌ای

 

نیاز به یادآوری نیست که عدم انتخاب درست دیر یا زود تبعات خود را نشان می دهد، برای مثال یا مجموعه مجبور به تعویض صندلی های خود می شود یا کارمندان همواره از خستگی و کلافگی کار با میز و صندلی های غیراستاندارد شکایت می کنند و بازده کاری و راندمان مجموعه به هین شکل پایین می آید. صندلی اداری خوب باید استاندارد و ارگونومیک باشد، هر یک از این مفاهیم مستلزم برخورداری از برخی ویژگی هاست که اغلب مشترک هستند.

 

بنابراین اگرچه مفهوم استاندارد بودن و ارگونومیک بودن صندلی اداری  اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند اما در برخی جزئیات تفاوت داشته و از هم متمایز می شوند. در  ادامه مهمترین خصوصیات و ویژگی هایی که توصیه می شود در صندلی های اداری رعایت شده باشند، چه از لحاظ استاندارد و چه ارگونومیک بودن، مورد اشاره قرار می گیرد.

  • ارتفاع صندلی قابل تنظیم باشد.

امکان تنظیم ارتفاع نشیمن گاه برای صندلی های اداری امری ضروری است، ارتفاع مناسب ارتفاعی است که در آن ران ها و کف پاها کاملا افقی و ساعدها نیز همراستا با میز و در زاویه 90 درجه قرار بگیرند که عموما اندازه 40 تا 53 سانتی متر از زمین برای بیشتر افراد مناسب است. که البته باز بسته به فیزیک شخص این مقدار قابل تغییر است.

  • تکیه گاه مناسب

ارتفاع پشتی صندلی باید به اندازه ای باشد که از گردن تا لگن کاربر را به طور کامل پوشش دهد، همچنین وجود انحنای S  مانند در پشتی صندلی و در ارتفاع 14 تا 21 سانتی متر از پایین، با پرکردن گودی کمر از وارد شدن آسیب به ستون فقرات جلوگیری می کند. در غیر اینصورت استفاده طولانی مدت از صندلی سبب ایجاد انحراف در ستون فقرات و از بین رفتن بافت میان مهره ها خواهد شد.

  • امکان تنظیم زاویه پشتی صندلی

 

پشتی صندلی اداری باید قابلیت عقب رفتن و امکان قفل شدن جهت تثبیت وضعیت را داشته باشد. معمولاً زاویه 110 درجه را بهترین درجه برای تنظیم پشتی صندلی در نظر می گیرند چرا که کمر در این شرایط متحمل کمترین میزان فشار می باشد.

  • داشتن پشت سری / گردنی

جنس پشت گردنی عمدتا از جنس مش یا توری است تا از طریق افزایش گردش هوا از تعریق در قسمت گردن جلوگیری کند. هنگام استفاده از صندلی هایی که پشت سری دارند، فشار کمتری به گردن شخص وارد می شود.

  • ابعاد مناسب نشیمن گاه

مساحت نشیمن گاه باید به اندازه ای باشد که اغلب افراد بتوانند از آن استفاده کنند. عرض 43 تا 50 سانتی متر توصیه می شود، همچنین طول نشیمن گاه یعنی فاصله جلو تا عقب آن باید بین 37 تا 43 سانتی متر و طوری باشد که از یکسو کمر کاربر به پشتی برسد و از سوی دیگر بین زانوها و جلوی نشیمن گاه بین 5 تا 9 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد.

  • گودی نشیمنگاه

توصیه می شود لبه نشیمنگاه صندلی پُر و گرد باشد، زیرا در این حالت گردش خون در پاها بهتر صورت می گیرد. اگر مرکز نشیمن گاه گود باشد، فشار بیشتری به ران ها وارد می شود و اگر بالعکس لبه های آن از مرکزش گودتر باشند، فرد برای جلوگیری از سُر خوردن باید به زانو و ران های خود فشار بیاورد.

  • دارای پایه چرخ دار

داشتن چرخ برای صندلی اداری الزامی است چرا که حرکت در اطراف میز کار را برای پرسنل ساده می کند و در زمان صرفه جویی می شود. صندلی های اداری معمولا پایه 5 پر دارند. همچنین اگر چرخ ها بی صدا و روان نباشند، مشکلاتی در هنگام استفاده ایجاد می کنند. البته در نظر داشته باشید که معمولا صندلی های کنفرانس چرخ دار نیستند.

  • تنظیم ارتفاع دسته صندلی اداری

توصیه می شود صندلی اداری دارای دسته باشد، اگر ارتفاع این دسته قابل تنظیم باشد امتیاز بیشتری محسوب می شود چرا که از وارد شدن آسیب به مچ و ساعد و افتادگی شانه جلوگیری می کند. اگر دسته صندلی و سطح میز در یکراستا قرار نگیرند، کاربر دچار درد مچ دست می شود. مچ دست هنگام استفاده از کامپیوتر نباید بیش از 5 درجه به سمت داخل یا خارج انحراف پیدا کند.

  • چرخش 360 درجه

صندلی های ارگونومیک در ناحیه اتصال پایه به نشیمن گاه از یک مفصل چرخشی برخوردار هستند که به کاربر امکان می دهد بتواند به تمام زوایا چرخیده و به قسمت های مختلف میز و فضای کاری خود دسترسی ساده ای داشته باشد.

  • استفاده از قطعات با کیفیت

 

طبیعتاً در ساخت یک صندلی خوب از قطعات با کیفیت استفاده می شود، بنابراین باید مکانیزم، جک و فوم به کار رفته در صندلی از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردار باشند.

 

همه این موارد ویژگی های یک صندلی اداری مناسب برای کار در محییط های  مختلف می باشند. ما در مجموعه مبلمان اداری یکتا همیشه سعی داشته ایم که با حفط کیفیت و عرضه به قیمت مناسب رضایت مشتریان خود را جلب کنیم. برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت صندلی های اداری میتوانید با شماره های 44620087-021 و 002-6262-0902 ارتباط بگیرید.

این موارد را در محیط اداری در نظر بگیرید!

  • ترجیحاً از یک زیر پایی استفاده نمایید و پاها را روی آن قرار دهید.این وسیله به راحت بودن وضعیت پاهای شما کمک بسیار زیادی می کند؛
  • میز اداری را طوری قرار دهید که روشنایی لامپ های سقف در طرفین قرار گیرد و از قرار دادن میز در محلی که نور لامپ مستقیماً در برابر شما باشد خودداری شود.در استفاده ازروشنایی طبیعی نیز نباید صفحه مانیتور در برابر پنجره قرار گیرد؛
  • سطح صفحه کلید، بهتر است که هم ارتفاع با دسته صندلی و آرنج باشد و مچ ها به طور عادی روی صفحه کلید ها قرار گیرد، به طوری که هنگام کار، ساعدها تقریباً موازی با افق قرارگرفته باشند و زاویه بین مچ دست و ساعد،۵تا۱۰درجه باشد. موقعیتmouseدر همان ارتفاع و فاصله نسبت به صفحه کلید است.

 

  • برای به حداقل رساندن فشار بر روی گردن و کمر هنگام تایپ یک نوشته یا نامه ، استفاده از نگهدارنده های کاغذ برای قرار دادن نامه روی آن پیشنهاد بسیار خوبی است.

 

صندلی اداری مناسب هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد

با توجه به شرایط فعلی جامعه، بسیاری از مردم ممکن است خرید صندلی ارزان را ترجیح بدهند. اما باید دقت داشته باشیدهر ارزانی بی دلیل نیست،  در صورت خرید صندلی اداری ارزان به دلیل استفاده از مواد اولیه و قطعات با کیفیت پایین، پس از مدتی مجبور به هزینه مجدد بابت تعمیر صندلی و احتمالاً جایگزینی برای آن ها خواهید شد. به همین دلیل است که، استفاده از این صندلی‌های بی‌کیفیت در درازمدت می‌تواند علاوه بر خسارت مالی، صدمات جسمی جبران ناپذیری را برای کاربر به دنبال داشته باشد.

“کمی هزینه‌ی بیشتر برای صندلی اداری باکیفیت، در درازمدت هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد”