چگونه صندلی اداری راحت انتخاب کنیم؟

صندلی اداری راحت و استاندارد می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی بر روی کار شما و کسب درآمدتان داشته باشد!

آیا شما هم بعد از نشستن طولانی مدت پشت میز و صندلی اداری خود احساس کمر درد پیدا می‌کنید؟ برای انتخاب صندلی اداری راحت که سلامت شما را در معرض خطر قرار ندهد، همراه مبلمان اداری یکتا باشید.

  

تأثیرات یک انتخاب درست

وقتی صحبت از ارگونومی تجهیزات اداری می‌شود، هیچ چیز مهم‌تر از یک صندلی کار راحت و دارای پشتیبانی جسمی نیست. در انتخاب صندلی کار و صندلی اداری به این نکته توجه کنید که جزو یکی از بسیاری از کارمندانی نباشید که به دلیل نشستن روی صندلی نامرغوب یا تنظیم ناقص، از کمردرد و بیماری‌های دیگر رنج می‌برند. صندلی متناسب با شما تفاوت زیادی در احساس بدن شما در طول و پایان روز کاری شما ایجاد می‌کند که این موضوع تأثیرات بسیار زیادی بر تمام حالات شما دارد. با انتخاب درست صندلی کار یا صندلی اداری شما تقریباً از تمام عضلات و ماهیچه‌های خود به شیوه‌ای درست استفاده خواهید کرد که هم برای راحتی، آسایش و سلامت شما مؤثر است و هم برای افزایش عملکرد شما می‌تواند خوب و کارآمد باشد.

هدف از خرید صندلی کاری راحت و مناسب چیست؟

هدف شما در استفاده از صندلی کار اساساً باید هدفی باشد که شما را قادر سازد: راحت بنشینید و درعین حال کارآمدی شما را با مشکل مواجه نکند. پاها روی زمین صاف است. سر برای انجام کار یا مشاهده صفحه رایانه در موقعیت کمی رو به پایین متمایل است. و بازوها و رانها با زاویه ۹۰ درجه قرار دارند.

ویژگی‌های صندلی اداری مناسب چیست؟

 

بارها و بارها در این باره صحبت کرده‌ایم که صندلی اداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد اما در این بخش از مقاله ” چگونه صندلی اداری راحت انتخاب کنیم؟ ” نیز به این موضوع می‌پردازیم؛ وقتی صحبت از ویژگی‌های اساسی صندلی کارتان می‌شود، به طور کلی به دنبال مواردی باشید که پشتیبانی، راحتی و قابلیت تنظیم را فراهم کنند. به خاطر داشته باشید که هرچه صندلی کار یا صندلی اداری از قابلیت تنظیم بیشتری برخوردار باشد، افراد بیشتری می‌توانند به راحتی روی آن بنشینند. حداقل سعی کنید صندلی اداری را تهیه کنید که دارای ویژگی‌های تنظیم قد و پشت باشد و این ویژگی‌ها باید هنگام نشستن به راحتی در دسترس باشند.

 

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی کار شما را راحت می‌کند

شما می‌خواهید بتوانید در حالی که پاهایتان راحت روی زمین، ران‌ها پشتیبانی و موازی با زمین قرار گرفته‌اند بنشینید. دامنه تنظیم ارتفاع صندلی اداری را حتماً بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: تجهیز دفتر کار خانگی

پشتی صندلی قابل تنظیم باشد

مطالعات نشان داده است که بهترین وضعیت برای پشت در حالی که نشسته است، در ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه کمی خم می‌شود.

  • به دنبال تکیه گاه قابل تنظیم ارتفاع باشید که به اندازه کافی بالشتک باشد و از پشت (کمر) کاربران پشتیبانی کند.
  • انحراف به عقب باید به راحتی صورت گیرد.
  • صندلی اداری یا صندلی کار راحت، با تنظیمات پشتی قابل تنظیم به شما امکان می‌دهد شیب پشتی صندلی را کم یا زیاد کنید.

بیشتر بخوانید: کاهش کمر درد با صندلی اداری مناسب

نشیمن‌گاه صندلی اداری، فرم و فوم مورد استفاده

  • استفاده از فوم مرغوب در نشیمنگاه بسیار پر اهمیت است
  • برای راحتی طولانی مدت به بالشتک صندلی که به اندازه کافی ضخیم باشد نیز نیاز دارید.
  • نشیمن گاه صندلی همچنین باید کمی از لبه جلو منحنی به پایین باشد
  • پشت زانوها هنگام نشستن نباید با لبه جلویی تماس داشته باشد. باید حداقل چند اینچ بین لبه صندلی و پشت زانوها باشد.

بیشتر بخوانید: برای انتخاب مبل اداری چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

روکش چرم یا پارچه برای صندلی اداری

روکش صندلی‌های اداری نیز بسیار مهم است. روکش‌های چرمی ممکن است باعث تعریق شوند. و روکش‌های پارچه‌ای استحکام لازم برای استفاده در محیط کار را ندارند.

بیشتر بخوانید: مبلمان اداری با روکش چرمی بهتر است یا پارچه ای؟

پایه چرخان صندلی اداری راحت

علاوه بر اینکه بهتر است صندلی اداری از پنج چرخ کوچک جت جابه‌جایی راحت و آسان بهره برده باشد، بهتر است که قابلیت چرخش در حالت ایستا را نیز داشته باشد که کاربر بتواند در 360 درجه اطراف خود چرخ بزند.

زمان مورد استفاده در انتخاب شما تأثیر گذار است.

 

اگر بیشتر اوقات خود را به طور فعال در اطراف محل کار خود می‌گذرانید نیاز به صندلی اداری شما تقریباً به اندازه کارمندانی که معمولاً تمام روز را روی صندلی خود نشسته‌اند، نخواهد بود. میانگین زمانی که شما روزانه روی صندلی کار خود می‌شنید، تأثیرات مهمی در صندلی مورد نیاز شما خواهد داشت.

کاربران صندلی اداری که مدت زمان زیادی بر روی آن می‌نشینند مانند پرسنل بخش اپراتورهای تلفن و نویسندگان و … باید به دنبال داشتن صندلی ارگونومیک و فوق‌العاده راحت باشند، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل تنظیم در صندلی. این شامل یک مکانیزم است که پشتیبانی کامل از پشت را فراهم خواهد کرد. کارمندان برای انجام کار بر روی صندلی خود جابه‌جا می‌شوند و صندلی اداری شما با توجه به جابه‌جایی شما در تمام حالات از شما پشتیبانی لازم را دارد.

بیشتر بخوانید: انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب

مهم‌ترین مسئله، ارگونومیک باشید

امکاناتی که واقعاً از نظر ارگونومیک طراحی شده باشد باعث کاهش خستگی و ناراحتی جسمی می‌شود و بهره وری را تشویق می‌کند. یک طراحی ارگونومیک همچنین می‌تواند درد را کاهش داده یا از بین ببرد و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: صندلی ارگونومیک و ویژگی های آن

استفاده از صندلی را بدانید!

بسیاری از کارمندان اداری هرگز صندلی کار خود را تنظیم نمی‌کنند. تنظیمات مناسب برای فیزیک هر فرد و شخص توسط خود آن فرد باید روی صندلی با استفاده از جک‌ها و دستگیره‌های تعبیه شده انجام شود. حتماً در مورد کنترل‌های عملیاتی و ویژگی‌های صندلی خود بیاموزید و از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید از این ابزار کار بسیار مهم بهره مناسب ببرید.

به خاطر داشته باشید که بدن انسان قرار نیست ساعت‌ها بی‌تحرک باشد. نشستن تمام روز برای بدن طبیعتاً مفید نیست و باعث استرس و فشار بیش از حد می‌شود. هر از چند گاهی بهتر است از صندلی خود فاصله بگیرید و پاها و بدن خود را حرکت دهید.

نتیجه گیری

مجموعه مبلمان اداری یکتا در سال‌های حضور خود در عرصه مبلمان و دکوراسیون اداری، همواره سعی داشته با استفاده از دو اصل کیفیت و قیمت مناسب رضایت مشتریان خود را کسب کند که با یاری خداوند متعال و همت همکاران و پرسنل مجموعه این موضوع تاکنون محقق گشته است.

صندلی‌های اداری نیز از این موضوع مستثنی نیستند و با بالاترین کیفیت و استانداردهای روز جهانی طراحی و تولید می‌شوند. صندلی اداری یکتا فرنیچر دارای کارت گارانتی و ضمانت می‌باشد.

 

برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت‌ها با کارشناسان مجموعه مبلمان اداری یکتا 44620087-021 و  002-6262-0902 تماس بگیرید.