ایده برای طراحی اتاق کار خانگی

امکان دارد که شغل شما هم باعث بشود که بدون مراجعه به صورت حضوری و شخصاً به دفاتر اداری با دورکاری فعالیتتان را جلو ببرید. با طراحی یک هوم آفیس (Home Office) در منزل و خانه خودتان به راحتی می‌توانید فضای کاری را به داخل خانه خود بیاورید.

در طول چند سال اخیر، علی الخصوص در سالی که گذشت شرایط زندگی ما و زندگی کاریمان به طور کامل دچار تحول شده است. موضوعی که بیشتر از باقی موارد در طراحی داخلی نمود پیدا کرده است، هوم آفیس یا دفاتر کاری خانگی می‌باشند. یک پدیده تازه ظهور کرده در دکوراسیون داخلی منازل که با اختصاص دادن بخشی از فضای داخلی خانه به آن، خواهید توانست در آرامش و راحتی ساعت‌هایی را مشغول به انجام کارهایتان باشید.

ولی ایجاد و طراحی کردن یک هوم آفیس مدرن که در علاوه بر زیبایی و کارآمد بودن مستلزم آن است تا در هماهنگی کامل با کل دکوراسیون داخلی منزل باشد نیازمند ایده‌یابی، رعایت نکات و اصول طراحی اتاق کار می‌باشد. این نکته‌ها تمام آن چیزهایی است که گروه مبلمان اداری یکتا تلاش می‌کند، با ارائه دادن آن‌ها در این مقاله بر اساس نوع فعالیتتان، شما را به بهترین و دلخواه ترین هوم آفیس مد نظرتان برساند. زیرا میزان اهمیت طراحی هوم آفیس حتی اگر بیشتر از طراحی فضای اداری نباشد؛ مطمئناً و حتماً کمتر از آن نیز نخواهد بود. کار در منزل به شکلی است که ممکن است در هر لحظه حواستان به چیز دیگر مشغول و پرت بشود.

 

 

به همین علت نیازمند به تعبیه و طراحی فضایی دارد که به همان میزان فعالیت در محیط اداری، روحیه و انگیزه کاری را به شما بازگرداند. با خواندن این مقاله تا انتها، با درک کردن این موضوع و نحوه دستیابی به ایده‌ها و روش‌هایی مدرن برای طراحی هوم آفیس آشنا می‌شوید. همراه ما باشید.

مفهوم طراحی هوم آفیس

در عصر کنونی که زندگی همه‌ی ما تحت تأثیر از فضاهای مجازی و دنیای مدرن شکل گرفته است، از پیش بردن فعالیت‌های کاری و اداری از خانه، به امری کاملاً متداول و عادی تبدیل شده است. موضوعی که شاید تا همین چند سال اخیر کاملاً ناشناخته و عجیب بود و مورد توجه افراد کمی قرار می‌گرفت. تمام اینها به رایج شدن مفهوم طراحی هوم آفیس در طراحی داخلی ارتباط پیدا می‌کند. بخشی از طراحی فضای داخلی منزل، در نظر گرفتن یک مکان مناسب است که اولین قدم برای به وجود آوردن چنین فضایی است. بنابراین مهم است فضایی که انتخاب می‌کنید علاوه بر القای حس و حال خوشایند، ذهن و افکار شما را از هر آنچه که در محیط خانه به خود مشغول می‌کند، دور نگه دارد. به گونه‌ای که حس حضور در خانه و کار کردن در آن را در شما کمتر بکند و با تمرکز بیشتری به کارهایتان ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه صندلی اداری راحت انتخاب کنیم؟

 

ولی لازمه داشتن یک هوم آفیس مدرن، جدای از انتخاب فضایی دنج و مناسب و به دور از تشویش، طراحی آن به روشی کاملاً درست و اصولی می‌باشد. این طراحی در فضاهای چالش برانگیز (فضاهایی با ابعاد بسیار محدود و یا فضاهایی با وسعت بزرگ) است. با این موضوع میزان اهمیت خود را برای کاربران خود آشکار می‌کند.

بنابراین برای کسانی که در منزلشان کار می‌کنند و خواستار اجرای ایده‌هایی مدرن در طراحی هوم آفیس خود هستند. نکات کاربردی و مناسبی گفته شده است در ادامه کمک بسیاری به آنها می‌نماید.

نکات کاربردی برای طراحی هوم آفیس مدرن و زیبا

همیشه روش‌ها و راهکارهایی وجود دارند تا طراحی هوم آفیس را به بهترین شکل ممکن از پیش ببرید. تمام فضاهای کاری جدای از اینکه به فعالیت‌های روزانه مرتبط می‌شود، نیازمند است تا با طراحی اصولی و حتی الامکان مقرون به صرفه ایجاد شود. همینطور در ضمن تاثیرگزاری بر عملکرد و پیشرفت کاری، انرژی بخش روحیه شما در زمان کار نیز شود. چند نمونه از این راهکارها و ایده‌های مدرن که برای دستیابی به طراحی هوم آفیس مورد استفاده‌اند در ادامه بیان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: دفتر کارتان را بزرگتر جلوه دهید

بهترین بخش خانه را انتخاب کنید

 

در نوشته‌های قبل‌تر گفته شد که موقعیت مکانی‌ای که برای انجام دادن فعالیت کاری و روزانه خود انتخاب می‌کنید، بسیار پر اهمیت است. در آغاز باید این محیط را انتخاب کنید، تا بتوانید بر اساس آن دیگر مراحل را جلو ببرید. ولی اینکه این موقعیت را در کدام قسمت و بخش از خانه خود انتخاب کنید، جای بحث و تفکر دارد. اگر دنج‌ترین و آرامش بخش‌ترین، بخش از فضای خانه را به اتاق کار در منزل خود اختصاص دهید، بی هیچ شکی با گذر زمان تأثیرات آن را بر روند کاری خودتان خواهید دید. فراموش نکنید که موقعیت مکانی که انتخاب کرده‌اید باید وسعت کافی برای جای‌گذاری مبلمان اداری و دیگر لوازم کاری داشته باشد. معمولاً افراد در فضاهای کوچک به راحتی با آشفتگی حاصل از کمبود جا مواجه می‌شوند.

 

نورپردازی کافی و متناسب

همان گونه که همیشه گفته‌ایم، نورپردازی حرف اول را در طراحی تمام محیط‌های کاری می‌زند. اکنون چه در فضاهای کار اداری و چه در فضاهای کار خانگی از میزان اهمیت این نکته کم نخواهد شد. قطعاً کار در فضایی با نور کم، در طولانی مدت از انرژی شما برای ادامه کار کم می‌کند. به علاوه این موضوع به مرور اثرات منفی هم بر روی چشمان و بازده کاری‌تان می‌گذارد. پس استفاده از نورپردازی مناسب و کافی و اصولی، و تا جای ممکن نور طبیعی، از الزامات اصلی طراحی هوم آفیس می‌باشد. چه چیزی می‌تواند بهتر از یک پنجره‌ی وسیع، که در طول روز که بازتاب کننده نور طبیعی خورشید به داخل اتاق می‌شود، در هوم آفیس‌تان قرار دارد باشد. در غیر این صورت، با کمک گرفتن از منابع نور مصنوعی و به طبع لوسترها و چراغ‌های مدرن، نورپردازی کافی اتاق کار خانگی‌تان را تأمین کنید.

بیشتر بخوانید: صندلی اداری برای کار در خانه

رنگ آمیزی درست باعث افزایش بهره‌وری است

به معنای هوم آفیس (اتاق کار خانگی) و حضور آن به عنوان بخشی از فضای خانه توجه کنید. این اتفاق من جمله دلایلی می‌باشد که باعث شده طراحی این فضا به طور کامل در ارتباط و هماهنگی با دیگر قسمت‌های خانه انجام بگیرد. علی الخصوص که اگر اتاق کاریتان فقط از طریق پارتیشن از دیگر نواحی خانه جدا شده باشد.

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در هماهنگ‌سازی هر قسمت و در نهایت افزایش میزان بهره وری بیشتر در فرایند کاریتان دارند. با انتخاب درست و مناسب رنگ‌ها برای فضای کار خود، حفظ هارمونی بین قسمت‌های مختلف را به وجود آورید. همین‌طور باعث افزایش روحیه کاری شما می‌شود، که همین امر سبب می‌شود تا قدم در راه موفقیت شغلی خود بگذارید. اگر شما هم به دنبال سبکی مدرن در دکوراسیون هوم آفیس خود هستید و به این سبک علاقه‌مند هستید. اولویت انتخاب رنگ را بر پایه تناژ رنگ روشن و عموماً سفید و طوسی قرار دهید.

 

انتخاب مبلمان

هر اتاق کار با انتخاب مبلمان، میز و صندلی اداری مناسب برای کار است که شکل می‌گیرد. زیرا که همیشه این توجه به راحتی و آرامش شما کارکنان است که باید در صدر توجهات قرار بگیرد. این شما هستید که باید ساعت‌های طولانی و مداوم را بر روی صندلی و پشت میز اداری خود بگذرانید. پس مهم است که میز و صندلی‌ای که برای کار انتخاب می‌کنید، کاملاً استاندارد و مناسب فعالیت کاریتان باشد. این موضوع همان گونه که در فضاهای کار اداری کاملاً رعایت می‌شود، باید در فضاهای کار خانگی نیز مورد توجه قرار بگیرد. به همین علت، انتخاب صندلی اداری انعطاف پذیر مطابق با استانداردهای ارگونومیک و متناسب با ابعاد و اندازه میز و فضای اتاق، نکته‌ی بسیار حائز اهمیت و تأکید شدنی می‌باشد.

با توجه به طراحی مدرنی که برای هوم آفیس خود در نظر گرفته‌اید، به خاطر داشته باشید که میز و صندلی مورد پسند، باید ویژگی‌های مخصوصی داشته باشد. جدای از ایده‌آل‌های زیبایی و متناسب با دکوراسیون مدرن، از همه‌ی استانداردهای مورد نیاز برای فعالیت کاری نیز برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: تجهیز دفتر کار خانگی

به طور مثال ویژگی ارگونومیک بودن انجام وظایف کاری شما را با آسانی و سهولت بیشتری شکل می‌دهد. به این موضوع هم توجه داشته باشید که انجام کار حتی از خانه نیازمند نشستن طولانی مدت پشت میز کار است. پس تلاش کنید تا میز و صندلی دفتر کار خانگیتان از بالاترین استانداردهای ارگونومیک برخوردار باشد.

 

امیدواریم که همه‌ی این روش‌ها و ایده‌یابی‌ها، برای ایجاد کردن یک هوم آفیس مدرن برای شما مفید واقع شده باشد. تیم ما همواره خواستار پیشرفت و موفقیت در زمینه کسب و کارتان هستیم. با راهنمایی گرفتن از طراحان، متوانید با سرعت بیشتر و تخصص بهتر، نسبت به طراحی اصولی هوم آفیس خود اقدام کنید. حتماً اتاق کار در موفقیت کاری شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.