در گذشته محیط کار بصورت خشک و رسمی طراحی میشد. علت این امر، نبود ایده های جدید برای طراحی محل کار و بیتوجهی مدیران شرکت ها و اداره ها عنوان میشود. خوشبختانه امروزه با ورود انواع ابزارهای طراحی و زیبایی، دکوراتیو محل کار به یکی از مهمترین اصول افزایش راندمان کاری تبدیل شده است. این اصول هر روز در حال تغییر بوده و کسانی که در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، باید به بروزرسانی اسلوب طراحی داخلی توجه داشته باشند. در زیر به نکاتی که برای طراحی داخلی دفتر کار، باید به آنها توجه شود، اشاره میکنیم:

1-دقت در انتخاب رنگ ها با توجه به حوزه فعالیت شرکت

رنگ به عنوان فاکتوری مهم در ایجاد طراحی مدرن محیط کار به شمار میرود. به همین دلیل در انتخاب رنگ باید به حوزه فعالیت سازمان یا شرکت دقت نمود. در انتخاب رنگ چندین الگو وجود دارد از جمله‎ هارمونی میان آنها، هماهنگی و تناسب، استفاده از رنگ های هم خانواده، بهره گیری از پارادوکس رنگ، ایجاد خطای دید با استفاده رنگ ها و .... که میتوانند ترکیبات زیبایی را در محیط کار ایجاد نمایند.

ادامه مطلب ...


2-نورپردازی در محیط کار

نورگیر بودن محیط کار تاثیر زیادی بر کارایی و راندمان پرسنل دارد. به این معنا که فقدان نورخورشید، محیط را تاریک نشان داده و موجب میشود تا کارکنان خود را از فضای خارج دور بدانند. این امر نوعی افسردگی را ایجاد میکند. بنابراین بهتر است تا حد امکان محیط کار نور طبیعی داشته باشد. حال گاهی ساختمان بنا شده است و تیم طراحی دکوراسیون نمی توانند هیچ تغییری در آن ایجاد کنند، اما میتوانند با به کارگیری روش های مدرن، نورپردازی های زیبایی ایجاد کنند به طوری که پرسنل با محیط حس یگانگی داشته باشند. البته به هنگام انتخاب نور، باید دقت کرد که میزان آن به گونه ای نباشد که باعث خستگی چشمان کارکنان شود. از سوی دیگر نورناکافی موجب ضعیف شدن چشمان پرسنل شرکت میشود.


3-استفاده از مبلمان مناسب

در محیط های کاری، استفاده از مبلمان ضرورت دارد. بهتر است از مبلمان های ارگونومیک استفاده شود. این نوع مبلمان راندمان کاری را افزایش داده و دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت را کاهش میدهد. همین امر، انرژی کارکنان را برای بهره وری بیشتر افزایش میدهد. وجود مبلمان مناسب برای کارکنانی که ساعتهای مدیدی را پشت میز نشسته اند و با رایانه کار میکنند، ضرورت دارد


4-
 استفاده از فایل ها و قفسه های مخصوص

برای نگهداری و بایگانی پوشه ها و پروندها وجود فایل و قفسه ضرورت دارد. هر یک از کارکنان باید فایل های مخصوص داشته باشند. بطوری که میان آنها مرز مشخص شده باشد. این کار به ایجاد نظم در محیط کار کمک میکند و استقلال کارکنان را به دنبال دارد.


5-توجه به زیبایی دیوار
ها

دیوار تاثیر زیادی بر زیبایی محیط داخلی ساختمان دارند. در محیطهای کار باید رنگ دیوارها متناسب با روحیه کارکنان انتخاب شود. دیوار سفید رنگ و ساده کسل کننده است. بهتر است در قسمت هایی از دیوار، از کاغذ دیواری یا دیوارپوشهای زیبا استفاده شود. نصب قاب عکس یا تصاویری از طبیعت، به کارکنان روحیه میدهد. البته توجه داشته باشید که قاب عکس و تصاویر از نوع هنری و دلنشین انتخاب شوند. برای مثال انتخاب یک تصویر خشن و جنگ طلب، موجب خشم کارکنان میشود. علاوه بر این وجود برخی وسایل و تزئینات کوچک در روی میز کار میتواند به زیبایی اتاق کار کمک کند. از جمله گذاشتن چراغ مطالعه، گلدان کوچک، یک گوی زیبا و .. باعث زیبایی محیط کار میشود.

رنگ میز کنفرانس: رنگی که برای میز کنفرانس انتخاب می شود، باید از اقتدار برخوردار باشد. رنگ های تیره می توانند ابهت خاصی به میز کنفرانس ببخشند. بهتر است اتاق کنفرانس را با رنگ های روشن تر تزئین کنید. اگر استفاده از کاغذ دیواری، دیوارپوش و یا رنگ های روشن قبل از انتخاب میز کنفرانس انجام شود، دست شما برای انتخاب میز کنفرانس تیره رنگ بازتر می شود. البته باز انتخاب رنگ بستگی به سلیقه و دیزاین داخلی هر شرکت و دفتر متفاوت می باشد.

اندازه  و مدلهای گوناگون میز کنفرانس: سایز و اندازه ای که برای میز کنفرانس انتخاب می شود، بر اساس طول و عرض اتاق کنفرانس می باشد. بهتر است میز کنفرانس به صورت مستطیل و یا بیضی کشیده باشد. اگر اتاق کنفرانس مربع باشد، انتخاب این نوع میز کنفرانس کمی سخت تر می شود. با توجه به این موارد و از آنجایی که خود میز کنفرانس به نوعی بخشی از دکوراسیون اتاق جلسات محسوب می شود،کارشناسان با تجربه شرکت فضاگویا این امکان را برای مشتریان فراهم آورده اندکه با حضور خود در دفاتر و شرکتها، جوانب را بررسی نموده  و با هدف استفاده بهینه از تمام فضای موجود و البته با توجه به بودجه مشتریان به طراحی و ساخت میز کنفرانس می پردازند

جنس و کیفیت میز کنفرانس: متریالی که برای تهیه و ساخت میز کنفرانس انتخاب می شوند، باید از نوع مرغوب و با کیفیت باشند تا دوام و مقاومت میز کنفرانس را تضمین کنند. به همین دلیل فضا گویا در ساخت میزهای کنفرانس از روکش های مصنوعی استفاده می نماید که استحکام بیشتری دارند.

تجربه نشان داده است که بهترین و مقاومترین میز کنفرانس و میز مدیریتی میزی است که از مغز ام دی اف با روکش فرمیکا یا ملامینه (بنا به خواست و سلیقه مشتری) ساخته شده باشد.

ارتفاع میز کنفرانس: ارتفاع میز کنفرانس باید متناسب با قامت یک فرد معمولی باشد. در صورتی که هنگام ساخت، پایه ها بیش از حد بلند طراحی شود، مهمانان زمان نشستن و پذیرایی با مشکل مواجه می شوند. کوتاه بودن میز هم به معنای خم شدن مدعوین و مهمانان است که چندان خوشایند نیست.

میز کنفرانس پروتئین مهیا