مبلمان اداری و اصول خرید مبلمان اداری :

در این مقاله اصول و قوانینی که باید در زمان خرید مبلمان اداری به آن توجه داشته باشید نظیر مواردی همچون کارایی، کیفیت و راحتی مبلمان اداری را برای شما توضیح داده ایم تا راحتتر کار خرید و انتخاب را انجام دهید .سئوالاتی که در این مقاله بررسی شده اند و به آنها پاسخ داده شده است عبارتند از : چه زمانی مبلمان اداری بخرم ؟ از کجا مبلمان اداری بخرم ؟ چگونه اعتبار فروشنده مبلمان اداری را چک کنم ؟مبلمان اداری چند سال باید گارانتی فروش داشته باشد ؟

امروزه جنس,رنگ و طرح های جدید در مبلمان اداری بسیارزیاد و  متنوع شده که در واقع قدرت انتخاب  خریدار را نسبت به خرید محصول مد نظر خود باز تر میکند.  اما مبلمان اداری باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا خریدار را بخود جذب کند .ما در این مقاله کوتاه سعی داریم تا قوانینی که باید رعایت شوند را اعلام کنیم

 

1-راحتی مبلمان اداری:

مبلمان اداری باید  راحت باشد بخصوص صندلی های اداری نقش مهمی در حفظ سلامت و راحتی کارمندانی دارند که ساعت ها وقت صرف نشستن پشت کامپیوتر می کنند و هنگام انتخاب, توجه خاص خود را می طلبند صندلی اداری علاوه بر شیک بودن باید استاندارد بوده و با توجه به فیزیک و قد افراد قابلیت تغییر ارتفاع داشته باشد. 

خرید مبلمان اداری-مبلمان اداری آدینا

برای مراقبت از کمر وستون فقرات می بایست ارتفاع پشتی و عمق نشیمنگاه  آن مورد توجه قرار گیرد به همین دلیل ارتفاع  صندلی اداری  باید قابل تنظیم باشد.  یک صندلی خوب اداری باید تکیه گاهی راحت و مطمئن برای ستون فقرات بدن ایجاد کند و همچنین باید مناسب نوع وظایف و مدت زمانی که فرد بر روی آن مینشیند باشد پشتی صندلی باید راحت باشد,گودی کمر وگردن را بپوشاند و از ناحیه کمر, و تکیه گاه ستون فقرات سروشانه ها محافظت کند.با استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد و  نشستن روی صندلی غیر استاندارد,چاره ای جز بیش از حد خم شدن و جلو نشستن که باعث درد و ناراحتی در قسمت های کمر و گردن و در ردازمدت دیسک کمر می شود نیست , خستگی و درد و گرفتگی عضلات گردن,درد مفاصل زانو و آرنج,خستگی شانه ها,گودی کمر,درد ستون فقرات,کمردرد و از بین رفتن تناسب اندام یا به دلیل بد نشستن روی صندلی اداری یا نشانه غیر استاندارد بودن آن است که باید هرچه زودتر فکری به حال آن شود.

خرید مبلمان اداری-مبلمان اداری آدینا

حتما بخوانید :خرید مبلمان اداری مناسب، کاهش هزینه های راه اندازی دفتر

2- دوام و کیفیت مبلمان اداری:

مبلمان اداری از جمله وسایلیست که چون در تمام مدت زمان کاری  بسیار مورد استفاده قرار می گیرد باید بادوام و کیفیت باشد,انتخاب نوع ارزان آن مقرون به صرفه نیست و چیزی نمی گذرد که باید دوباره تهیه و خریداری شود. در صندلی  اداری توجه به کیفیت چرخ ها,قابلیت شستشو در مورد روکش صندلی و این که جنس روکش چیزی باشد که در تابستان عرق نکند از مواردیست که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود.

 3-رنگ مبلمان اداری:

انتخاب رنگ و طرح مناسب در انتخاب مبلمان اداری و توجه و احترام به خواسته کارمندان و در نظر گرفتن نقطه نظرات آن ها انگیزه و رغبت بیشتری در افراد ایجاد می کند این حس که برای حضور کارمندان احترام قائل شده ایم و این که ارزش آن را دارند تا در محیطی خوب و ایده آل کار کنند, انگیزه ، وفاداری و  تاثیر متقابل ایجاد کرده و حس خلاقیت افراد را بالا می برد.

خرید مبلمان اداری-مبلمان اداری آدینا

 

در عصر اخیر بیش از هر زمان دیگری این امکان وجود دارد که شما هر آنچه را که در ذهن خود دارید در خانه خود نیز داشته باشید. مصرف کنندگان به یمن برخورداری از مواد اولیه جدید، و صنعت ساخت نوین تقریباً می‌توانند مدل‌های نامحدودی از مبلمان در طرح‌ها و قیمت‌های مختلف را پیدا کنند. همه افراد از داشتن خانه ای که به درستی مبلمان شده باشد لذت می‌برند، البته فراموش نکنید که مبلمان تنها به میز و مبل و صندلی محدود نمی‌شود و ویترین، کشو، و حتی جاکفشی و بسیاری از موارد دیگر را نیز در بر می‌گیرد. هدف مقاله اخیر آشنایی شما با اطلاعات پایه ای و رهنمودهای اولیه ای است که به واسطه آن قادر شوید هم از خرید خود راضی بوده و از آن لذت ببرید و هم بهای گزافی بابت آن پرداخت نکنید.
 
 4-برنامه ریزی پیش از خرید:


بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است که یکسری اصول ابتدایی را در ذهن داشته باشید و خرید خود را بر اساس آن اصول استوار نمایید. توجه به این اصول هم قبل از خرید و هم زمانیکه برای خرید روانه بازار می‌شوید حائز اهمیت هستند.


 5-بدانید چه می‌خواهید:


نیازهای خود از خرید مبلمان را به دقت بررسی نمایید حال چه بخواهید یک اتاق را مبلمان کنید و چه کل خانه را و یا تنها قصد خرید یک نیم ست را داشته باشد. در هر صورت باید تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و قرار است تا چه مدتی از آن استفاده کنید. آیا برای مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارید؟ مانند صندلی‌های مخصوص نوزاد که خیلی زود برای او کوچک خواهد شد؛ و یا اینکه قصد دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید؟ مانند مبلمان اتاق پذیرایی. توجه به این نیازها به شما کمک می‌کند که در وقت، انرژی، و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.


6-بدانید مورد مصرف آن چیست:


با خود به این مطلب فکر کنید که به چه منظوری مبلمان را خریداری می‌کنید و قرار است توسط چه فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد. به این طریق راحتتر می‌توانید در مورد مدل، رنگ، و جنس آن تصمیم بگیرید. افراد سالخورده و یا مجرد ممکن است مدل‌ها و پارچه‌هایی را انتخاب کنند که هیچ گاه مناسب خانواده ای که بچه‌های کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان نکته مهمی است که حتماً باید به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید :نکاتی که باید در زمان خرید صندلی اداری بدان توجه کنید 
 7-چقدر فضا در اختیار دارید:


سایز اتاقی که قرار است مبلمان در آن چیده شود، یک نکته مهم در انتخاب صحیح هر گونه آیتم و به ویژه مبلمان است. شاید فکر بدی نباشد که پلان کف را روی کاغذ به صورت دستی‌ترسیم نمایید و بعد چیدمان‌های مختلف مبلمان را در آن امتحان کنید تا ببینید به چه طریقی می‌توانید بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. در طرح ریزی برای خرید مبلمان در سایز مناسب نکاتی نظیر: عرض راه پله‌ها، متراژ راهروها، و عرض درب ورودی را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از خانه‌های نوساز دارای راهروهای عبوری کوچکی هستند، بنابراین بهتر است مبلمانی را تهیه کنید که به راحتی قابل حمل و نقل باشد. در مورد سایز مبلمان هیچ موقع این مطلب را فراموش نکنید که ممکن است روزی بخواهید از خانه فعلی خود اسباب کشی کنید.


8-بودجه خود را مشخص کنید:


خریداران عاقل ابتدا یک بودجه مناسب در نظر می‌گیرند و با توجه به آن آیتم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. ابتدا کل بودجه خود را تخمین بزنید و بعد ببینید که برای هر آیتم تا چه اندازه می‌توانید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید یک میز با کیفیت و مرغوب که قرار است برای چند سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید و برای یک میز بازی کودک که به سرعت غیر قابل استفاده می‌شود، هزیه کمتری را در نظر گرفته باشید.

خرید مبلمان اداری-مبلمان اداری آدینا


 9-چگونگی و انواع مبلمان:


دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبلمان روکش دار به آن دسته از مبلمانی اطلاق می‌شود که در آن یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آنرا روکش می‌کنند، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین،کابینت و قفسه.
هر یک از این دو نوع مبلمان می‌توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند که عموماً انواع چوبی و غیر چوبی آن در بازار‌های ایران موجود می‌باشند. عمده محصولات مبله از چوب سخت (چوب جنگلی) یا چوب نرم ساخته می‌شوند. 
چوب سخت به چوب درختانی نظیر: ماهون (ماهاگونی)، گردو، افرا، بلوط، گیلاس، غان (توس)، ساج، و پی کان و چوب نرم هم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت (چوب سرخ)، و سدر اطلاق می‌شود. مبلمانی که از چوب‌های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب‌های سخت ارزانتر است.

خرید مبلمان اداری-مبلمان اداری آدینا
 10-از کجا مبلمان اداری یا خانگی بخریم :


خریداران امروزی انتخاب‌های زیادی در پیش روی خود دارند و مراکز عرضه مبلمان در چند سال اخیر بسیار گسترده شده اند. بهترین کار این است که سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید. زمان جستجو به کیفیت کالاهای ارائه شده، قیمت، و خدمات پس از فروش هم دقت کنید. 


 11- کی خرید کنیم:


اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه ریزی داشته باشید، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه فصلی نیز بهرمند شوید. البته گاهی اوقات ممکن است آیتم مورد نظر شما آماده نباشد و بر طبق سفارش ساخته شود که این مدت زمان چیزی در حدود 6 الی 8 هفته به طول می‌انجامد.


 12-اتیکت‌ها را مطالعه کنید:


زمانیکه مبلمان می‌خرید حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعاتی که فروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می‌دهند را به خوبی مطالعه کرده اید. اکثر شرکت‌های سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده می‌کنند در شرح محصول قید کنند. این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی، چوبی، و مرمری به مبلمان بدهند. در ضمن اگر در برچسب مواد سازنده تنها نام یک نوع چوب به کار رفته باشد، کلیه روکش‌ها و سطوح مبلمان نیز می‌بایست از همان چوب ساخته شده باشند.


  13- گارانتی و مرجوعی:


شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیه ای را که می‌خواهید بخرید به دقت بررسی کنید و ببیند سیاست‌های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است . 


 14-فروشنده خود را بشناسید:


مشتری‌های عاقل پیش از خرید فروشنده مورد نظر خود را به دقت شناسایی می‌کنند. از همسایه‌ها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه کننده مبلمان سوال کنید و به خاطر داشته باشید که فروشنده خوب کسی است که تمامی سوالات شما را با دقت و صبر و حوصله به طور کامل پاسخ دهد و شما را اجبار به خرید آنی نکند. هدف فروشنده خوب جلب رضایت مشتری است و آنها دوست دارند که شما شرکتشان را به سایر دوستان و آشنایان دیگر خود نیز معرفی کنید.

 

   مبلمان اداری آدینا با سابقه ای چندین ساله در زمینه مبلمان های اداری (فروش مبلمان اداری در تهران,خرید مبلمان اداری در تهران) و پارتیشن های دوجداره فعالیت می کند.

 

ارائه نوشته از: منصور نقی رازلیقی  مدیر عامل مبلمان اداری آدینا