هر مکانی، بسته به نوع فعالیت و جایگاهش، دکوراسیون خاص خود را می طلبد و برای چیدمان آن مکان باید ظرافت ها و نکاتی را رعایت کرد، زیرا هیچ دو مکانی نمی تواند واکنش مساوی و مشابهی داشته باشد. درخصوص دکوراسیون مطب پزشکان و اتاق های انتظار نیز باید مواردی را رعایت کرد؛ چراکه این مکان، مکان دلهره آور و استرس زایی است. 

دکوراسیون مطب پزشکان با قاب های دانشنامه هایشان، گواهی نامه هایشان، جوایزشان و دیگر برگه های معرفی و دستاوردهای پزشکی شان، راه بسیار قوی و قدرتمندی برای رسیدن به اعتماد و احترام بیماران است. یک روش مشابه برای اعتمادسازی و ایجاد ارتباطات شخصی، به نمایش گذاشتن یک تابلو اعلانات با عکس ها، کارت های تعطیلات، یادداشتی از سپاسگزری های بیماران یا انواع دیگری از نوع ارتباطات است که پزشک با بیماران داشته است.

 در دکوراسیون مطب ، رنگ ها و لوازم چیدمان را به گونه ای انتخاب کنید که حس آرامش بخشی را ایجاد کند. شاید شما بخواهید درخصوص ارتباط میان رنگ و حالات روحی، تحقیق بیشتری کنید و بیشتر بدانید؛ برای مثال، مطالعات ثابت کرده است که رنگ آبی یا فیروزه ای، اگر به عنوان رنگ اصلی و غالب در اتاق به کار رود می تواند اثر آرامش بخشی داشته باشد؛ زیرا باعث کاهش فشار خون می شود؛ از سوی دیگر، رنگ آبی تیره یا جوهری به تنهایی، اثر عکس دارد. رنگ آبی تیره، احساس غم و اندوه را برمی انگیزد؛ از این رو در دکوراسیون داخلی در انتخاب رنگ ها دقت و احتیاط کنید.

دکوراسیون مطب پزشکان نوعی سرگرمی و کار خلاقانه است که نیاز به صرف هزینه زیادی هم ندارد. تزیین مطب دکتر به شیوه‌ای گرم، استقبال‌گر ، شیک و ماهرانه ، یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با بیماران و خلق یک تصویر حرفه‌ای پزشکی معتبر است. هرکس تجربه انتظار در مطب دکتر را داشته باشد ، می‌داند که اتاق انتظار، مکان استرس‌زایی است.

 دکوراسیون مطب پزشکان با آثار هنری زیبا، عکس‌ها، رنگ‌های آرامش‌بخش و مبلمان‌های راحت، می‌تواند به بیماران کمک کند تا در حالت آرامش قرار بگیرند. اشیاء و احجام جالب و لذت‌بخش ، مانند آکواریوم و گیاهان نیز می‌توانند تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش باشند و ذهن بیماران را از درد منحرف کنند. اگر شما مسئول دکوراسیون و چیدمان مطب پزشکان هستید یا اگر به دنبال ایده‌های خلاقانه، موثر و طراحی داخلی با قیمت معقول و مناسب هستید، در اینجا هفت راهنمایی فوق‌العاده و موثر به شما ارائه می‌شود که می‌تواند به شما در ایجاد یک طوفان ذهنی و فکر بکر و در نهایت، آغاز یک روند طراحی منحصر به فرد پزشکی کمک کند

 پیش از آنکه بر روی این پروژه آغاز به کار کنید، بسیار مهم و حیاتی است که درک روشنی از نوع خدمات پزشکی که قرار است ارائه شود، داشته باشید. به طور ایده‌آل، دکوراسیون باید انواع  آمار جمعیتی بیماران را منعکس کند؛ برای مثال، دکوراسیون داخلی مطب پزشکان اطفال باید دارای اسباب‌بازی‌های بادوام و امن، تلفن‌های همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشی‌های دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلم‌های کارتونی و موارد دیگری که اطفال را سرگرم می‌کند باشد. شخصی که دکوراسیون اتاق انتظار پزشکان اطفال را طراحی می‌کند، خوب است نوعی پارتیشن‌بندی برای ایجاد یک فضای خصوصی برای مادران شیرده را نیز در نظر داشته باشد.

 یک ایده جالب دیگر برای تزیین و دکوراسیون مطب پزشکان یا اتاق انتظار ، انتخاب آثار هنری یا چیدمانی است که انعکاسی از علایق، سرگرمی‌ها و روحیات پزشک  باشد. لمس احساسات خصوصی و شخصی پزشک می‌تواند یک جایگاه منحصربه‌فرد برای پزشک در ذهن بیماران ایجاد کند؛ برای مثال اگر پزشک در رقابت‌های قایق‌رانی شرکت می‌کند، برای دکوراسیون دیوارها روی چسباندن عکس‌های قایق بادی  تمرکز کنید و مدل‌های مختلف قایق بادی، ماکت‌های کشتی و عکس‌های سفرهای قایقی خود پزشک را به نمایش بگذارید. اگر دکتر گل ارکیده را به عنوان سرگرمی پرورش می‌دهد، نگاره‌ها و نقش‌های گلدار را در دفتر او نمایش دهید و مطبش را با گل‌های تازه ارکیده چیدمان کنید. اگر دکتر از دیدن فیلم‌های کلاسیک لذت می‌برد، دیوارها را با پوسترهای همان زمان دکور دهید. این لمس شخصی می‌تواند یک قطعه مکالمه‌ای فوق‌العاده بین بیمار و پزشک باشددکوراسیون منحصربه‌فرد و جذاب ایجاد شده بر طبق شخصیت و ذهنیات پزشک، همچنین کمک می‌کند بیماران در سطح عمیق‌تری با پزشک خود  ارتباط برقرار کنند.

پنج نکته برای بازسازی مطب دندانپزشکی

اتاق پذیرش، اولین و تاثیرگذارترین فضا در عملکرد شما است. اتاق انتظار درخصوص شما و عملکرد شما چه می‌گوید؟ پایان سال، بهترین زمان برای تاثیرپذیری ازدکوراسیون این فضاست. به این علت که ما اغلب، وسایل  را به صورت روزانه می‌بینیم ، برایمان عادی است از چیزهای کوچکی که در نگاه مراجعان آشکار است و به آن  توجه می‌کنند، چشم‌پوشی می کنیم؛مانند  مجله‌های تاریخ گذشته، دیوارهای رنگ و رو رفته و آثار هنری کم‌رنگ شده و پژمرده. آیا کسی را می‌شناسید که به دور شما دیوار اعتمادی بکشد و به شما بازخورد صادقانه‌ای بدهد و به شما این قوت قلب را بدهد که فضای اتاق پذیرش شما نیاز به هزینه زیادی برای بازسازی ساختمان ندارد. ما در اینجا ۵ ایده سریع و ارزان برای نوسازی اتاق پذیرشتان ارائه می‌دهیم.


۱رنگ‌ها بر خلق و خو  به شدت تاثیرگذارند

 یکی از سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌های تغییر اتاق پذیرش، به کار بردن رنگ سفید است. انتخاب رنگ اتاق پذیرش یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که شما برای دکوراسیون مطب می‌گیرید. انتخاب رنگ دیوارها، بیماران را جذب می‌کند و حال و هوای خاصی را برای دفتر شما به وجود می‌آورد و با بیمارانتان حرف می‌زند. با رنگ سفید برای دیوارها خداحافظی کنید. از رنگ‌های گرم، خنثی و جذب‌کننده استفاده کنید، به‌طوری که بتواند احساس تنش و استرسی که بیماران برای قرار ملاقات با پزشک دارند را کاهش دهد و آرام کند.

۲موزیک ، آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده است

هنگامی که دکوراسیون اتاق پذیرش تان را طراحی می‌کنید، به تمام حواس توجه کنید. همان‌طور که رنگ‌ها می‌توانند اثر آرامش‌بخش داشته باشند، موسیقی هم می‌تواند همان اثر را داشته باشد. پخش یک موسیقی آرام ، مواد شیمیایی را در ذهن آزاد می‌کند و با ترشح برخی هورمون‌ها به رسیدن مغز به حالت آرامش و لذت کمک می‌کند. از موسیقی استفاده کنید که با آلات موسیقی نواخته شده است و بی‌کلام است. موسیقی نه‌تنها می‌تواند اثر مثبتی روی بیماران داشته باشد، باید خوشحال باشید که به همان اندازه روی کارکنان مطب نیز موثر است و اثر مثبت دارد. در مطالعات اخیر که در مقیاس گسترده‌ای صورت گرفته است، ۸۷٪ از تاجران اذعان داشته‌اند که موسیقی بی‌کلام،  اخلاق و عملکرد کارمندان را بهبود بخشیده است.