ایجاد همکاری بیشتر در فضای اداری با دکوراسیون بهتر:

سازمان‌ها به امید حفظ استعدادها، تشویق همکاری متقابل در کار، افزایش آگاهی از انواع مختلف تخصص و تسریع خلاقیت و نوآوری در اجرای فضاهای باز اداری (open office plan) از یکدیگر سبقت می‌جویند. گاهی این رویه مثمرثمر واقع می‌شود؛ اما گاهی این‌چنین نیست. ما در پژوهش‌مان، دریافتیم که موفقیت فضاهای اداری باز علاوه‌بر خود فضا به احساس افراد در مورد آن فضا نیز بستگی دارد که گاهی به آن «هویت مکانی» (place identity) گفته می‌شود.وقتی شاخص هویت مکانی بالاتر است، کارمندان تعهد بیشتری نسبت به کارشان نشان می‌دهند، ارتباطات بیشتری با همتایان خود برقرار می‌کنند و ارتباط قوی‌تری با شرکت خواهند داشت. در ادامه با وبلاگ تخصصی مبلمان اداری آدینا همراه باشید :

طراحی فضای اداری با توجه به کسب و کار :

هنگام طراحی یک فضای اداری برای دنیای کسب و کار امروز، ابتدا باید دقیقا چه نوع سبک را باید در نظر بگیرید. امروزه شرکت ها درک می کنند که شایستگی هر یک از افراد هنگامی که به عنوان یک تیم درمی آیند، قوی تر هستند. فعالیت ها با ماهیت همکاری در حال بیشتر شدن است. آنها می توانند پروژه های توسعه یافته گروهی، حتی ارائه محصولات باشند. ما بیشتر وقتمون رو با همکارامون سپری میکنیم تا مثلا با شریک زندگی یا خانواده، دوستان صمیمی، فامیل، حیوان خانگی و چیزهای خیلی زیادی هست که ما میتونیم از همکارمتون یاد بگیریم و همه اینها با پیدا کردن یک راه سازنده برای همزیستی و همکاری شروع میشه.

 اما حتی روشن ترین ذهن ها در این گروه های مشارکتی را می توان با استفاده از یک طراحی بیرونی، محدود ساخت. از بین بردن اتاق ها و فضاهای بسته و تبدیل آن به فضای باز، باعث افزایش همکاری و توسعه کسب و کار می شود. وقتی رهبران سازمانی صریحا توصیف می‌کنند که چگونه فضای جدید در رسیدن به خواسته‌های سازمان کمک خواهد کرد، کارمندان در مورد این نوع فضاها مشتاق‌تر می‌شوند، حس بهتری در مورد نحوه استفاده از این فضاها دارند و هویت مکانی بیشتری را احساس می‌کنند. مطالعه ما نشان داد کارمندانی که باور داشتند، این فضا برای پرورش خلاقیت، افزایش همکاری، بالا بردن انعطاف‌پذیری و ترویج ارتباط غیررسمی طراحی شده است، هویت مکانی بیشتری احساس می‌کردند.

افزایش بهره وری در فضاها با همکاری متقابل:

کار با طراحان حرفه ای داخلی در یک دفتر باز به طور قابل توجهی در تلاش های شما برای ایجاد فضای کامل و همکاری کمک خواهد کرد. دفاتر باز، میزهای متصل، میزهای کنفرانس گروهی و ساختارهای خطی بدون مرز، نه تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه برای همکاری بسیار مفید هستند. وقتی که آنها با دیواره های بلند و فضا های بسته قرار نمی گیرند، کارکنان احساس تشویق به گفتگو و همکاری با یکدیگر می شود. ذهن بیشتر به سمت یک پروژه کاری متقابل می رود، زیرا همکاری چه در کار، در روحیه افراد نیز بسیار تاثیر گذار است. مطالعه ما نشان می‌دهد که وقتی کارمندان آزادی عمل برای شخصی‌سازی این فضا داشتند، هویت مکانی بیشتری را احساس می‌کردند. این فضاها احتمالا رنگارنگ‌تر هستند و دست‌سازهای شخصی بیشتری- مانند تصاویر، نقاشی‌ها یا دکورهایی که از سقف آویزانند- دارند. جای مبلمان و لوازم کمتر سیستماتیک بود و نیازهای تیم را منعکس می‌کرد. برخی تیم‌ها حتی به‌طور منظم میزهای خود را با ترکیبات متفاوتی می‌چینند تا نیازهای رو به رشدشان را برای همکاری یا حفظ حریم خصوصی برطرف کنند.

سخنان بزرگان صنعت در این مورد :

 دیوید، یک رهبر سازمانی در یکی از شرکت‌های آمریکایی به ما گفته است « چندین نکته است که ما تصور می‌کردیم یک ایده خوب خواهند بود؛ اما واقعا موثر واقع نشدند. در ابتدا تصور می‌کردیم «بیایید همکاری بین تیم‌ها را حداکثر کنیم و یک تیم در این اتاق بنشیند و تیم دیگری در اتاق دیگر.» اما معلوم شد که برخی افراد دوست دارند نور خورشید به آنها بتابد و برخی موسیقی و خنکی را دوست دارند. بنابراین گفتیم «خب، بیایید این روش را امتحان کنیم و ببینیم نتیجه به چه شکل خواهد بود.» و این روش واقعا موثر واقع شد. شما ضرورتا نمی‌خواهید که ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز هفته با تیم‌تان بنشینید.

 مبلمان و دکوراسیون اداری آدینا :

اگر شما علاقه مند به توسعه یک فضای دفتر مشترک هستید و میخواهید تا یک دکوراسیون اداری بی نقص را در آن پیاده سازی کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، کارشناسان شرکت آدینا می توانند با شما کار کنند مطالعه ما نشان می‌دهد که وقتی کارمندان آزادی عمل برای شخصی‌سازی این فضا داشتند، هویت مکانی بیشتری را احساس می‌کردند. این فضاها احتمالا رنگارنگ‌تر هستند و دست‌سازهای شخصی بیشتری- مانند تصاویر، نقاشی‌ها یا دکورهایی که از سقف آویزانند- دارند. جای مبلمان و لوازم کمتر سیستماتیک بود و نیازهای تیم را منعکس می‌کرد. برخی تیم‌ها حتی به‌طور منظم میزهای خود را با ترکیبات متفاوتی می‌چینند تا نیازهای رو به رشدشان را برای همکاری یا حفظ حریم خصوصی برطرف کنند. تا تصمیم گیری در مورد جریان و مبلمان برای فضای خود را که به بهترین وجه مناسب با نیازهایتان سازگار کنند.

 بیشتر بخوانید :مبلمان اداری برلیان ،معرفی ست کامل اتاق اداری مدیریت